27 Disember 2008

Ayam Kasturi


Kelmarin masak ayam kasturi ni....sedap banget!!! simple je masaknya....sebab aku pun suka sayur2an, so 3 in 1 lah...hihi tak perlu masak berkali kali sayur tu....kurangkan cili utk budak2 makan ayam tuh...


Resepi:

Isi ayam, pedal dan hati ~agak2 la ye...
Lobak merah - potong panjang
Kubis Bunga - potong kecil
Bronkoli - potong kecil
Bawang besar - mayang
3 biji bawang merah kecil - cincang
3 biji bawang putih - cincang
1 inci halia - mayang halus
Lada besar merah - mayang halus
Garam
serbuk kunyit
2 biji limau kasturi
sedikit minyak



Cara:
Gaulkan ayam bersama garam dan kunyit -- goreng dan ketepikan setelah masak.


Goreng bawang merah,bawang putih,halia dan bawang besar dlm minyak sehingga layu. Masukkan bahan sayuran seperti lobak merah,lada merah, kubis bunga, bronkoli dan ayam tadi...tambah sikit air kalau terlalu kering...masak sampai layu sayur tadi dan letakkan sikit garam...Tutup api dan perahkan jus limau kasturi dlm masakan tadi....gaul sehingga sebati.Siap hidang.

2 ulasan:

  1. simple je.. semua dah campur bhnnya.. jimat masa dan tenaga.. terliur plak ehhe

    BalasPadam
  2. aida, try buat..jimat masa utk org cam kite nih.haha sedap pun ye juga...ada rasa limau tu yg sedap tau..tak berapa pedas, budak2 suka... sayur2 tu kasi mak budak habiskan...

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..