16 Februari 2009

Chicken Chop


Bruupp! kenyangnye..lega rasa perut bila dah di alas baru je kejap tadi...dah lama teringin nak membuatnya sejak dua minggu yang lepas lagi..baru hari ni terlaksana...bagus kan?? tepuk tangan sikit sambil usap perut dah kenyang ni.....

Resepi dapat dari kak zu rakan forum anjungindah.com dari tahun lepas lagi...tq kak zu.



Chicken Chop

Resepi.

Dada Ayam/Isi ayam
Serbuk roti
Telur

Bahan Kuah:
Tepung gandum
Stok ayam/kiub ayam
Serbuk lada hitam
Serbuk lada sulah
Mentega
kicap pekat
sos tiram
Bawang besar potong dadu
Garam

Hiasan:
French fries
Tomato
salad




Cara Sediakan ayam:
Pecahkan telur pukul sedikit. Celupkan ayam ke dalamnya dan kemudian salutkan serbuk roti rata di sekelilingnya.Goreng hingga masak dan kekuningan.Tos dan ketepikan.


Cara sediakan kuah:
Panaskan mentega, goreng bawang dan tepung hingga tepung kekuningan.Masukkan air secukupnya,serbuk lada hitam, lada sulah, stok ayam masak hingga pekat.Masukkan garam.Rasa masinnya...

4 ulasan:

  1. perh...very the henglish dan wastern gitew

    BalasPadam
  2. pergh...rindunye ko...buat la intan..campak2 je ayam lam minyak..

    BalasPadam
  3. waaa ghajin bangat k.pjan.... biler ar erin nak ghajin cenggini..
    ksian eisya beribukan aku...huhuhu

    BalasPadam
  4. erin, alah...beli je bahan kat pasaraya..pastu try buat..mesti asben tekejut kang...

    kalau tak rajin, abis la asben akak hari2 makan ikan masin, tak pun telur dadar...hehe kadang2 menu tu pun belasah je....

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..