29 April 2009

Laksa Berkuah Putih + Jemput Bawang


Apa ada pada warna...janji rasanya 'meremmbessss' gitu....tak merembes ke air liur korang? gasak la....nak buat cemana, mmg menu wajib saya setiap minggu....laksa! laksa! laksa! haha *gelak ala-ala jin cerita Ahmad Albab*

kenapa putih? alahai, stok cabai sekali tengok dalam peti es dah habis......so, nak kasi mantop lagi rasanya..blender la cili padi bebanyak sket *stok cili padi mmg byk...kutip kat rumah mak balik kg ari tu**...perghh!! merembes air liur dalam mulut..... kali ni saya letak 1 kiub stok bilis...fuh, mmg sedap! nak cuba? cuba lah.....resepi sama je macam orang lain..cuma tambah 1 kiub stok bilis. Pagi ni ada belen lagi kuah tu..panaskan je selagi dok ada...mmg sedap.......



Jemput-jemput bawang je menu pagi tadi...bagi bekal untuk Aleeya ke sekolah..kalau tak bawa bekal, macam tak lengkap je hidup dia di sekolah....buat sikit je, sebab dah ada laksa untuk di makan....tu pasal badan bagai di pam pam...


post signature

6 ulasan:

  1. wah2 meleleh air liur ni..lama tak buat & mkn laksa...harus buat bila tgk fizan masak heheheh

    BalasPadam
  2. kak amida, boleh buat...mesti lagi lazat..

    BalasPadam
  3. merembessss u olls...harus gitew....dh lama aku x buat laksa ni...adeih..mula le gelodak...

    BalasPadam
  4. kala ni pun merembes balik air liur aku..buat la..kalau tak beli aje..kat penang tu mana-mana gerai sure sedap kan...lain la kat kelantan ni tak sesedap penang/kedah tau...better masak sendiri..kalau laksam atau laksa thai tu baru la sedap kat sini..hehe

    BalasPadam
  5. peerrggghhhh... laksa tu kalau potong cabai merah skit.... pasti gambarnya lebih cun....

    cili padi tu mampu membakar segala isi dan dinding perut...

    btw.. salam singgah..

    BalasPadam
  6. welcome pusat...iye, kalau letak cili merah mmg lagi menarik dgn warna2 warni gitu...huhu cili padi dah tak berapa thn now..dah makin tua, kulit perut pun dah makin menipis....

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..