15 September 2009

Tart Gulung



Petang tadi sekejap mengadap oven...lama betul tak berasap oven tu..nasib masih kukuh lagi.... macam biasa resepi pertama yang saya buat adalah tart gulung...Kali ni guna resepi Chef Norzailina pulak..Alhamdulillah...tidak seperti tahun tahun lepas....dohnya lembut sekali....senang aje nak picit....rasanya pun sedap...tidak manis ye kawan-kawan.....sudah manis dengan jem nenas itu.....wallahai!! kali ni, tak gemuk bak pacat dah tart saya ni..elok cantik slim world aje deme adik beradik..... buat dua kali adunan aje...boleh la bagi mak dan mertua sorang sebekas..untuk kami nanti, balik dr kampung boleh buat lain.....

Malam ni operasi kuih lain pulak.....udah hari Selasa wei kome...esok udah rabu....kejap aje tu.... nak kemas rumah sebelum balik kampung...esok idok ler sakit mata sakit kepala nengok kekotoran yang di tinggeikan....bilik jahitan udah di kemas...tinggal bekas manik aje....menjahit manik kat baju raya saya juga...tambah labuci...kasi menariks sket....nanti siap saya tunjuk...tinggal beberapa butir aje ni ha.....



Feluk Shiom..

post signature



Tiada apa yang dipinta, hanya secebis komen ikhlas saja.



4 ulasan:

  1. alahaiii... ku faberet tart gulung, bak sikit, terliur nik... ekeke.. jemput amik kadraya

    BalasPadam
  2. sedapnya kak fizan.. my febret tue.. norish pun dah buat..

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..