2 November 2009

Sambal Tumis Udang Bersama Petai



Semalam memasak sambal udang dengan petai. Stok akhir petai tempoh hari. Udang ni punya la besar....padan la dengan harga. Jenis XL.... Memang sedap kalau buat char koey Tiaw atau masak sambal ni....terasa sangat manis-manis dia..... beli di Tesco hari Jumaat tadi. Punya ramai orang tunggu stok udang di letak..sekali dah letak, berebut2 la....tak macam Tesco tempat lain kut, kalau di sini..mmg stok udang la orang dok tunggu-tunggu...berpusu-pusu la tangan memilih udang-udang ni...memang fresh sangat.... tengok hari juga, ada kalanya datang yang tak berapa fresh...tak pun kecik2 je...kalau kena yang jenis kecik, org pun tak heran.....



Kena pulak petang semalam lapar, berselera betul..... masak pun cincai je...bawang putih bawang merah, air asam jawa, belacan sikit, lada giling/cili boh,garam gula...sikit air...tu je....




Feluk Shiom..

post signature



Tiada apa yang dipinta, hanya secebis komen ikhlas saja.



2 ulasan:

  1. nmpk sedap sgt... terliur la.. its 1 of my fav lauk.. nyum nyum..

    BalasPadam
  2. Rashidah... jom masak!! senang je kan...

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..