26 Disember 2009

Mee Kuah


Mee kuah ni pertama kali aku buat... rasanya WALALAHHHLA!! memang sedap! aku la yang rasa sedap... orang lain tak tau ler kan... masaknyer very the simple... campak ayam,garam,sayur,udang ke kalau ada...udah siap!! jangan lupe taruk sama lada hitam sikit..perghhh mmg sedapp sangat...

Tambah penyedap mee kuah ni, kicap cabainyer... pergh.... makan pulak time bebetul lapar... mmg berpeluh-peluh la... pedas VS lada hitam= meleleh air hidung sama.. haha


Masaknye senang sangat...agak waktu sesak, org dtg rumah mengejut.. elok sangat la masak mee kuah je... lagi senang dari masak mehun goreng tau.


Resepi Mee Kuah

500g mee - celur

Kuah:

300 g ayam (Ambil isi dan tulangnya rebus)
Bawang putih - ketuk
Minyak utk menumis
Sawi potong
Udang *optional
1 sudu lada hitam kisar kasar
kiub ayam/stok ayam
garam
aji *optional
air secukupnya

Hiasan- bawang goreng,dau sup.

Cara:
Tumis bawang, dah kuning taruk air rebusan tulang...masukkan isi ayam,lada hitam,kiub/stok ayam..

Biar mendidih lagi, masukkan garam,aji,sayur dan udang... rasa... tutup api..

Hias dan hidangkan.

Kicap Cabai: Kicap + cabai racik halus + cuka sikit.




Feluk Shiom..

Sila tinggalkan jejak tapak sulaiman sebelum melangkah pergi...



Jika anda senggugut,keputihan teruk,discaj berbau..saya jual Tuala Wanita Herba Avail yg boleh rawat masalah ini 100%.E-mail saya.




post signature

2 ulasan:

  1. tgk pun tau sedap mee kuah ni... kena dengan sambal kicap lagi kan.. btw, i mmg dok cari resepi kueh teow ladna... nanti i try... semua resepi2 u mmg nampak menyelerakan..
    :)

    BalasPadam
  2. Lady - Insya-Allah sedap... saya pun menghirup kuah jg le... mee kn kurangkan mkn coz berlebihan kalori.. huh me in diet....kuah pun kuah lah...

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..