16 Januari 2010

Membawa anak-anak 1st time naik keretapi....

Friday hari cuti di Kelantan ni.. aku teringat yang mak aku ada kirim senduk nasi kat sini... dia bagi pun RM50..so dalam kepala otak aku pikir mesti mak nak banyak..hehe maklum ler, minggu depan majlis menyambut menantu... kitorang buat katering je... kalau waktu aku ngan abang-abang kawin memang kitorang dan jiran tetangga tolong masak... tapi, sekarang jiran-jiran pun dah tua..ada yang dah meninggal... tak larat dah weih... mentara (belia yang biasa bantu berhidang) pun susah sangat nak dapat...sekarang semua pakai DUIT!! Berhidang pun upah budak2...huhu dulu, masa aku kecik, aku tengok abang-abang adik aku rajin tolong jiran2 kenduri.... best!!

Aku cari senduk nasi tu di Pengkalan Kubor. Tak jauh la dari rumah pun...dalam 25 minit sampai le..lagi-lagi hari Jumaat mana la ada orang sangat... murah je rupenyer senduk tu ye... aku tak pernah beli...RM2.90 untuk kecil sket..yang besar RM3...aku beli sampai sedozen....tu pun berbaki lagi duit mak... habiskan aje beli sudu sekali.. Aku call mak, tanya dia nak berapa..takut tak cukup..rupenya nak 2 je............ adesshh.. tak pe la, benda boleh pakai sampai karat gitu...mak tak kisah katenye..lagipun murah je.... boleh jual kat jiran kalau dorang nak..tp biasanya mak tak jual la..kut ada kenduri lagi, kitorang ni adik beradik sedara mara ramai...sonang.

On d way balik.. ada keretapi lalu di Tumpat...langsung, kami singgah di sini... dulu, masa tahun 2005 aku pernah bawa anak-anak ke sini (time tu baru 2 org)..tapi budak2 ni takut sampai gigil2 badan...maka, dorang dah besar ni...masing-masing xcited nak naik... so, aku dan 3 orang anak naik lah keretapi ni..dari Tumpat ke Wakaf Bharu..dekat je...15 minit dah sampai... Daddy tunggu di Wakaf Bharu... seronok la tengok anak-anak suka....












Lain kali kita naik bas pulak kan.................




Feluk Shiom..

Sila tinggalkan jejak tapak sulaiman sebelum melangkah pergi...



Jika anda senggugut,keputihan teruk,discaj berbau..saya jual Tuala Wanita Herba Avail yg boleh rawat masalah ini 100% dan mampu mencegah kanser.Info lanjut klik baner pad sebelah kanan.-jm5@fizanstore.com (e-mail)




post signature

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..