21 September 2010

Pinggan Lama Corak Bunga Raya Hitam

Raya tadi semasa di Pahang sempat ziarah nenek saudara suami.

meninjau kawasan dapur yang sangat menarik perhatian.. di rak pinggan, di almari...

Very tertarik! Pinggan lama bercorak bunga raya ni sangat cantik!. Terdapat retakan seribu dalam lapisan kilat luar pinggan. Ada satu je.

2 ulasan:

  1. salam fizan,
    tq bagi tips tentang langsir tu..next time boleh cuba... he he, shima pun baru balik dr rumah mak mertua raya hari tu, pun jumpa pinggan sama warna hitam, sekeping je..segan nak meminang... he he...lemari tu cantik bangat, untung fizan dapat... susah nak cari sekarang ni, kalau ada pun rege meletops2.. ;) ada xtra ke.. he he

    BalasPadam
  2. @shimaw'salam Shima.. almari tu tak bawa balik pun..lg segan nak mintak..ambil gambar je..pinggan tu mmg dh lama menurut nenek saudara suami.. 1st tengok jatuh cinta betul..tp mmg tak minta la.dh la jarang ziarah..tetiba minta pulak..haha

    Langsir tu kalau nak jahit badan @ sheer tu - Ambil ukuran tingkap@pintu. Kemudia doublekan kiraan utk dapatkan kedut yang cantik. Biasa guna bidang 60" dan mmg perlu sambung kain.

    Utk kemaskan jahitan dan tak senget, setiap kali buat lipatan terutamanya nak kelim tu, elok seterika dulu..pastu ejas lah supaya tak senget..

    Utk kepala langsir jenis biasa2 @ pleated ke...ropol2 ke..sama gak..doublekan kiraan dari ukuran asal.

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..