Untuk makluman, ini adalah blog personal saya.

Anda tidak perlu tersentap di mana-mana kerana cerita di dalam blog ini adalah berkisar apa yang berlaku di dalam kehidupan seharian saya.

Setiap gambar yang ada di dalam blog ini adalah dari milik peribadi saya sendiri.

Tempohari saya dapati ada letak link blog saya ini di wall facebook. Kenapa?

Ada beberapa entry saya sudah delete dan edit. Selebihnya tak penting pada anda. Blog ini hanya bercerita tentang saya dan keluarga saya sejak 2008 lagi. Jika anda baru di sini, tolong kenali saya terlebih dahulu..

25 Disember 2010

Kerabu Pauh/Magga





Sesekali makan nasi putih dengan kerabu mangga sedapnye... buah mangga beli di tesco, masam la pulak.. buat kerabu pun ok ^^


Resepi Kerabu Mangga.

Sebiji mangga (parut/racik halus)
setengah biji lobak merah (parut/racik halus)
1 labu bawang besar (cincang kecil)
1 biji cili merah (potong halus)
10 biji cili padi (potong halus)
2 sudu besar sos ikan
1 sudu besar gula
1 biji jus limau
sedikit daun ketumbar

Cara:
Gaul semua bahan hingga sebati....

1 ulasan:

  1. wow!!
    lapo la plak tengok gambar kerabu mangga ni..

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..