23 September 2011

My Mini Garden


Baru petang ni aku kumpul-kumpul semula pokok bunga yang dah hampir pupus. Tinggal berdaun hijau yang tahan lasak je. Yang berbunga banyak dah mati.

2 pasu pokok mawar kampung yang dah hidup segan mati tak mahu. Aku dah langkas batangnya dgn harapan lain kali akan keluar tunas baru. Pokok mawar kampung lebih tahan lama berbanding mawar beli di Cameron Highland.

Next projek nak cari pokok bunga yang tahan lama. Pokok melur, pokok bunga butang, pokok tahi ayam.. Antara yg lasak lah.... Harap akaun terisi dengan segera. Boleh singgah nursery cari pokok bunga.. Lalaala




Location:Jalan Kota Bharu - Pengkalan Kubor,Tumpat,Malaysia

2 ulasan:

  1. adehh kak tetiba tringat pokok bnga ku yang kompemnyawa-nyawa ikan gitu... huhu dah berbulan tak mnjenguk huhuhu.... nmpak nya kna cr pokok baru yang KEBAL jugak hii

    BalasPadam
  2. sibuk ek?? akak tanam yg senang jaga je...haha lidah mak mertua..lidah jin...pokok hijau2 tu apa nama ntah..tepi jln banyak tu...tinggal berminggu x siram pun dia tahan lagi tu..pokok bunga semua dah kojol...ekeke

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..