3 Julai 2012

Home made Tempoyak

Assalamualaikum.. Lama tak update blog... Bukan tak ada crite, tp sibuk lah sangat..

Nak dijadikan cerita aku berpuasa ganti sekarang. Dan tu juga en somi belikan durian. Yang makan durian alu dengan anak bongsu aku tu je.. Bila dah puasa, berbaki lagi 3 biji... Maka aku buat la tempoyak buat pertama kali dalam hidup aku. Biasa aku pakao angkut je sebalang dari rumah mak atau rumah mertua kekek.. Now dah pandai, buat je la sendiri.. Bukan susah bebenor pun...

Resepi:

•Tempoyak diambil isinya
•Gaulkan dengan gula dan garam
•Sejat semalaman buang air
•Simpan dalam bekas sampai rasa nal guna, pakai aje la...

Selamat beramal!!

1 ulasan:

  1. mak su tak makan tempoyak hehehehheh..tapi durian hmmmmmmm hantu!!!!!

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..