Pages

25 November 2012

MAHA 2012- UPM SERDANG (PART 1)



















Hoyeh!! selepas 13 tahun baru sampai semula ke UPM tempat belajar aku dan somi... hampir sesat barat juga la ek.. kalau dulu nak masuk sana senang je.. kacang je... now dengan adanya highway macam-macam nama, kami pun tak tau mana nk tala... last bukak GPS... sekejap je sampai... hahah jgn belagak ek, ada gak tangan nak kena potong dok sebut senang je gi.. ha la, ko memang dok sana, senang la.. orang yg dah lama tak gi KL pon boleh sesat gak nk cari Bukit Bintang tau... ewww rasa nak lazer je...

Kami pegi hari Jumaat. Hari pertama buka. Yo lah, kami kan jauhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dari Kelantan. (ni kang ada lagi ayat2 busuk keluar, nape gi awal sgt?? eh dah sampai?? awalnye.. bongok juga manusia macam ni.. suka hati la nk pegi time bila pun kan.. dorang jeles nape? ewww) Ok somi aku ada meeting urgent di KL.. jadi aku dan anak2 lepak di kampung rumah parents aku makan durian puas puas.. nak makan durian di rumah IL tak koser aku.. dorang pandang pelik pulak tengok orang makan durian sbb dorang x makan durian, dorang makan tempoyak huhu aku tak boleh org tak respect hobi..makanan.. lain tempat, lain cara..so masuk kandang kambing, sila mengembek... nak ikut selera kite je, mati kebulur la..

eh melalut dah.. ok kami sampai pagi, cari parking paling dekat.. nasib memang baik, dapat masuk atas nuuu dekat tempat peserta.. suka mak.. dapat beli barang, pastu hantar kereta...senang tak payah mak nak angkut jinjit plastik berat isi botol botol sos yang mak beli.. ubat-ubat yang mak beli.. puas hati ye, dapat naik tram pegi lokasi yang best... maklum orang tak ramai lagi... tengah FRESH tu.. peniaga pun tengah ramah baik hati dok sua sua makanan & jualan depa soh rasa.. maka, kenyang kat situ je..minum pun ada... jenuh nak layan makan.. tak beli pun..aku tak larat nak bawak nanti... huuu

Paling best masa pegi melawat lokasi ternakan, dapat main dgn binatang yang ada situ.. sekali lagi, sebab org tak ramai, FRESH lagi.. so anak aku dapat main puas puas... binatang pun tengah FRESH lagi tu..tak stress lagi kan...

Lagi best bila cuaca sejuk je - mendung & gerimis sikit... jadi x la letih... cuma dahaga & lapar, boleh singgah beli kat mana-mana pun ada gerai jualan makanan & minuman...

Adik bongsu aku ikut sekali... dia pun happy... dorang happy, aku pun happy sebab x perlu meroyan moody..

Time pergi lokasi perikanan, dapat joint tangkap ikan guna kertas litmus tu... RM1 je.. wahh anak aku seronok betul.. dapat ikan banyak juga...

Kami balik jam 8.00 malam. tu pun anak aku merungut tak nak balik..seronok sangat naik turun tram... huu pengalaman dorang naik bas la tu kan..

Enjoy dapat makan musang king pada harga RM9 je hokey..... murah gila!!

1 ulasan:

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..