Pages

6 April 2014

Kejadian Seoul Garden, Popular & Soopa Doopa






Assalamualaikum.. lama tidak berbicara.. biasa upload gambar guna phone.. tak boleh nk tulis tulis... leceh... ini buka laptop usang ku.. ok la, laptop pun dah uzur sangat... mcm nk mintak baru jek haha

Kejadian ini sehari sebelum cuti sekolah.. hari berlibur bersama suami... budak-budak rindu nk jalan-jalan dengan ayah dorang.. ayah dorang nk cari baju kemeja baru pulak.. sementara tunggu dia cari baju, kitorang melepak di Popular.. aku nk tengok kut ada buku aku dah sampai.. rupanya Popular ni memang tak minat nk supply buku kraf orang melayu.. jangan tak caya... Aku pergi tengok di Syarikat Muda Osman, wahhh sudah ada buku Kraf aku Variasi Mengait Untuk Si Comel tersusun cantik di situ... seronotnye!

Sebelum pergi ke KB Mall tu, kitorang singgah Soopa Doopa benda belon belon angin gergasi tu.. ada kat depan Stadium Sultan Muhammad IV Kota Bharu. Ingatkan RM5 seorang.. sekali puluh puluh hengget daaa (*tak ingat berapa puluh.. rasa dekat RM100 gak bila 3 orang masuk tu).. bapak mahal! sebab budak teringin, ayah dia mana boleh kata TAK.. huluq la juga kat penjaga tiket tu... budak-budak bukan kebuloq nk main sangat pun.. dah besar panjang.. setakat jalan-jalan je.. lepas tu bosan.. cett rugi je rasa....

kejap je pun, dah sesi petang tu tamat.. penjaga belon tu pun tutup enjin angin.. maka sila keluar semua!!

Kitorang singgah makan dekat SEOUL GARDEn kooo.... bestnya! dah ada di Kota Bharu. Nampak orang dok post gambar dekat FB mcm best je..macam sedap je... kitorang pun try la.. tu pun lepas aku lobi laki aku ajak makan situ.. nk test sedap ke idok... boleh lawan CHIM CHUM PENGKALAN CHEPA ke tidok.... ermmm mahal gak ek... ye la tpt ada aircond.. pilihan banyak... budak2 boleh makan benda dorang suka.. mak pak pulun makan seafood.. tp tak best, air/kuah tu habis.. dah tak boleh minta top-up.. kalau kat chim chum, selagi kau ada nafsu nk makan, minta je air tu.. tak de hal.. ermm aku rasa kan..SEDAP LAGI MAKAN KAT CHIM CHUM... MURAH PUN MURAH.. BERBALOI... so lepas ni tidak le aku rasa nk makan kat Seoul Garden dah... sebelah restoren tu ada SUSHI KING.. hat ni mmg bukan taste anak anak aku nk makan.. cuma dorang suke tengok suasana restoren tu.. macam dlm cerita NOBITA.. hahah

okies la... nak cerita, aku dah sibuk dengan program aerobik aku.. tengah pikir kat mana nk buka studio ni.. peminat dah ada... aduiiii... modal je tarak... kalau thn depan In Shaa Allah boleh... fulus pun ada sikit tu.... next bulan 8, aku ambil lesen mengajar ZUMBA.. tak boleh pakai ajar je.. salah di sisi undang-undang... itu je berita gembiranya.... selain itu berita gembira aku nk kabor gedikss je rasa.. laki aku dah top up elaun bulanan aku.. wahh rasa kayo sket.. ye la, gaji dia double triple banyak dr gaji lama dgn kompeni baru ni.. ihhh rasa mcm nk mintak tukar kereta baru jek.. hok yang laju sket bila tekan minyak tu.... rasa boleh ke??? aku rasa mmg dia cakap boleh -- BOLEH BLAH!!!

ok bye!


1 ulasan:

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..