6 Januari 2015

Banjir Besar di Kelantan 2014 (29.12.2014 Isnin)

Seperti mana anda ketahui di media massa. Bantuan untuk mangsa banjir di Kuala Krai tidak di salurkan dalam masa beberapa hari (2-3 hari) kerana masalah air sangat tinggi..deras..tiada tpt nk landing juga.. pada hari Ahad & Isnin barulah kedengaran helikopter mulai berlegar di ruang udara seawal 7.30 pagi lagi. Alhamdulillah... aku faham benar perasaan takut...panik...getir...ketikada kejadian berlaku. Apa lagi melihat maut sudah berada di depan mata!

Hari Isnin air dalam tong juga dah habis. Buat mandi malam tadi. Hujan turun sekejap je.. dapat la tadah 1 tong dalam tandas dan sebaldi untuk cucian kat sinki. Dapat masak untuk tengahari je... Alhamdulillah boleh lagi makan dengan selesa di rumah... kalau duduk sekolah, ntah makan ke tidak ler...

semalam aku saksikan sendiri macamana mangsa banjir di sekolah anak aku tu, berebut2 ketika satu hilux masuk kawasan sekolah. Kesiannya... memang lapar! lagi waktu hujan2 ni kan... 

Asben aku ajak pergi Kuala Terengganu. Walaupun Kelantan banjir, laki aku kerja kat Terengganu.. Kena gak kerja macam biasa.. tak mau la aku tunggu... takot lagi! Lagi pun air tak de... baik aku ikut.. boleh gak cuci baju (antor dobi).

Petang lepas Zohor gerak terus ke KT.


Air surut memang cepat

Ini keadaan di Pasir Tumboh semasa kali lalu jalan tu menuju ke Kuala Terengganu


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..