28 September 2008

Biskut Almond London

antara biskut kegemaran aku saban tahun! Terima kasih kepada kak zu kerana bagi resepi yang tip top!! tak membazir tepung dan rasanya memang SEDAP!!!!
Selepas dikeluarkan dari oven..


Resepi (sumbangan kak Zurita Dzulkifli)

150gm butter
200gm tpg. gandum
50gm icing sugar
60gm tpg. jagung
1/2 sk vanillin (serbuk)
badam

CARA:
1.Pukul butter & gula hingga sebati (tak perlu hingga kembang)
2.Masukkan tepung gandum, vanilin & tepung jagung.
3.Gaul hingga sebati.
4.Bentukkan adunan & masukkan badam. Bakar hingga masak (suhu 160 selama 15minit) atau mengikut oven masing2.
5.Cairkan coklat & celup biskut.

2 ulasan:

  1. ni thn mls sya buat kuih, hehe... so tgk je la kuih org. selamat hari raya k fizan... nnti jmput ambik kad raya kat blog :p

    BalasPadam
  2. sya, dah 2 thn akak tak buat kuih..dulu buat tak sedap pun coz tak pandai...alhamdulillah berkat kenal ngan u ols, maka boleh la berasa sikit biskut tahun ni...tu pun dah separuh....

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..