18 Februari 2009

Cencaru Bakar


Dah lama teringin nak buat rempah ikan bakar ni begini. Actually selalu beli ikan bakar semasa bulan puasa di bazar Stadium Kota Bharu tu. Rasanya, sedap sangat hingga ratah-ratah rempahnya tu...makan slow-slow sambil rasa apa la bahannya....mahal juga seekor ikan/pari bergantung kepada saiz...biasa beli RM12 utk saiz sederhana.Di bulan puasa aje ye...lain2 bulan, mau kopak!!

So, dari pukul 1 t/hari sudah prepare bahan....kisar dan perap dlm 2,3 jam sebelum bakar. Kebetulan asben ajak keluar singgah klinik. Rasa nak demam berjangkit selsema dengan Aleeya..Nampaknya semua sudah berjangkit (Izzaty & Zulaika), esok asben nak ke Penang, memang kena cari ubat la dulu..takut mudarat...balik dari klinik terus bakar dlm oven je..tak larat na tunduk..hingun cair macam air keluar..kepala berdenyut2....

So ini la hasilnya...sedapnyeee!!!! perah asam limau lagik!! ada la sikit2 rasa cam beli kat kedai..cuma pedas sikit, mungkin bibir tak tahan kerana pecah2 sikit..ye la, now bernafas ikut mulut, hidung tersumbat...lagi pula ada ulser dlm mulut..panas..huhu


**resepi esok ye...kepala sakit...

3 ulasan:

  1. ishh ishhhh perah asam limau... sedapnya.. telan liur 2-3 kali dah ni hahaha

    BalasPadam
  2. haha intan, kalau ko dekat..boleh singgah meratah...


    aida, memang sedap....*aku la rasa sedap..org lain tak tau pula...

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..