9 Mei 2009

Pesta Air Kelantan 2009,Tok Bali 9.5.2009-sabtu

Hari ini cuti sempena Vesak Day. Tetapi Aleeya tetap ada kelas pianonya. Jadi saya ambil kesempatan ikut sekali nak beli tepung dan apa-apa barang yang rasanya tak ada lagi *hat ni mmg biasa sangat...suke benor tambah barang, tp tak buat pun..hehe..Asben ajak pergi Tok Bali juga ada Pesta Air katanya...pergh, bunyi macam best je kan..saya bayangkan ada la orang berkenu, berkayak, memancing ke apa ke kan....tapi, huhuh entah la...tak ada apa pun...orang jual jual macam biasa kita tengok di pasar malam tu la..air,kopok lekor tu wajib dah ada...mungkin kami dah terlepas acara yang best kut...hari panas sangat!! pekena air kelapa sedap sungguh...tak lama lah, lepas acara memanjat tiang sebatang yang di'comor' dgn magerin,kitorang pun beransur dari situ menuju ke Pantai Irama,Bachok memandangkan anak dara ku dah merengek nak mandi... (gambar di atas mercu tanda Tok Bali)



Kami dah tiba di Pantai Irama.Port biasa kitorang lepak kalau nak mandi manda...air bersih..cuaca pun baik...keadaan pantai pun landai..jadi sesuai sangat budak2 mandi..air pantai yang panas suam tu..sedapnye berendam....tp saya tak mandi..tak pernah mandi laut pun, tak suke! malas nak mandi semula di tandas awam yang airnya pun keruh semacam..hehe suke mandi di rumah je..biar lah anak-anak je mandi....

Izzaty macam biasa takut dgn laut...pijak pasir pun ala-ala geli gitu...tapi sekarang dia dah macam berani sket...tu pun puas pujuk...rasuah dia ice cream sebatang....tak lama tu dia dah boleh pergi gigi pantai....itu pun umpan soh dia basuh tangan....baru dia mau...lepas tu dah lencun main air....


Tengok, para nelayan berturut-turut pulang ke pantai...membawa hasil tangkapan mereka...ini pertama kali saya lihat ada bot nelayan lalu dekat je dgn pantai...bot pun berwarna-warna siap pasang bendera Malaysia dan negeri. Menarik betul!!


Macam biasa hari cuti memang ramai betul orang...penuh pantai...




2 ulasan:

  1. siOk kan...aku ni wpun duk d pulau...tp baru sekali je aku bwk anak mandi manda d pantai...hehe

    BalasPadam
  2. aku faham...dulu pun masa dok kedah, kitorang tak penah pun pegi pantai..sejak dok sini je.boleh la bawak bdk2 mandi..

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..