11 Disember 2009

Balik Kampung - Sungkai,Perak

Semalam kami semua berangkat ke Perak pada pukul 3.30 petang dari Kelantan. Balik lagi ke kampung kerana adik lelaki aku akan bernikah pada hari Sabtu. Perjalanan melalui jalan Cameroh Highlands-Simpang Pulai berhenti rehat sekejap di R&R Gua Musang pada pukul 5.30 lebih. Kereta boleh tahan juga banyak berbanding hari biasa. Sebab cuti sekolah agaknya.. Semasa lalu di CH, punya la gelap gelita... ini perjalanan pertama selama kami menetap di Kelantan pada waktu malam.. memang seram kalau tak ada kereta lain... punye la celik luas-luas nak tengok jalan... bintang-bintang di langit pun nampak clear je..

Masa sampai di puncak CH, cantiknya pemandangan lampu-lampu yang menyinari kebun sayur yang ada. Untuk mempercepatkan proses pertumbuhan pokok berlaku pada waktu malam. Macam hotel bertingkat-tingkat....cantik sangat.

Perjalanan agak selesa kerana sejukkk...


Selamat turun dan singgah sekejap di perhentian Simpang Pulai untuk ke tandas.. sempat membeli buah-buahan untuk makan dalam kereta.... Sila cari aku dalam gambar ni...ahaks

Setelah memecut kerata lagi 1 jam lebih, akhirnya kami sampai di Sungkai pada jam hampir 11 malam... Alhamdulillah...



Feluk Shiom..

post signature



Tiada apa yang dipinta, hanya secebis komen ikhlas saja.



1 ulasan:

  1. salam kenal..best kan jln2 kt c.h..tak puas rasenye..kalau dpt duk atas sane lg besh..

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..