27 Februari 2010

Melawat Muzium Istana Jahar.

Siang tadi aku bergegas ke Stokis Rx-Lite cadang nak rembat le barang se set dua Rx-Lite..tapi HABISSS!! aku dah agak... dan maka sebab itu, aku pun booking je la wif payment..takkan nak booking air liur plak kan... nasib le sapa booking ngan air liur, booo layan le.... ekeke siap hantar beberapa senarai nama utk di key in kan..... Panas le sangat hari ni..berpeluh2 den..rasa nak terbakar kulit muke...

Lepas tu hantar anak-anak ke kelas melukis... kitorang 3 orang ambil kesempatan di hari cuti ni..gi melawat Istana Jahar. Tepi saja dengan Istana Batu tempohari kitorang pergi tu... kawasan istana ni kan dekat-dekat je.....

Memandangkan hari panas sangat..nak lama-lama dlm istana ni tak daya le... Istana ni ada 2 tingkat. Tingkat atas ada serambi besar.. Dalam istana memakarkan budaya adat istiadat istana seperti Upacara bertunang, nikah, perkahwinan, berkhatan, menyambut bayi, melenggang perut, cukur rambut bayi dan gambar-gambar kerabat di Raja.

Belakang istana ada satu lagi tempat pameran senjata..besar-besar senjata dulu kala... juga pameran kenderaan dulu-dulu.... Siapa nak pergi, tiket hanya RM1.50 dewasa dan RM1 untuk kanak-kanak 5 thn ke atas....







Model kaunter tiket....kikiki


*bila masuk kereta, mata rasa nak tidooo je... kat luar panas, masuk kena ekon..apa lagikkkk.....nak je terZZzzzz......




Feluk Shiom..

Sila tinggalkan jejak tapak sulaiman sebelum melangkah pergi...



Jika anda senggugut,keputihan teruk,discaj berbau..saya jual Tuala Wanita Herba Avail yg boleh rawat masalah ini 100% dan mampu mencegah kanser.Info lanjut klik baner pad sebelah kanan.-jm5@fizanstore.com (e-mail)




post signature

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..