17 September 2010

Almari Baju Antik


Biasa tengok tak almari begini? Ni zaman 50-an, 60-an mmg fofular kan... dulu, rumah arwah nenek saya di Tg. Piandang ada...lengkap dengan almari solek berukir lagi... sejak arwah meninggal, semua pinggan mangkuk, kain baju, perabot semua Mak Su saya sedekahkan kepada penduduk kampung.

Televisyen tu kategori antik tak? Jenama lama juga tu... ada gambar, tapi suara tak de.. :) Jenis tekan-tekan punat kalau nak tukar siaran..


Gobok ni ada di rumah nenek suami saya di Ulu Cheka, Pahang. Rare kan?!

4 ulasan:

  1. opah aku ada almari antik juga..hampir 65 tahun..sangat kukuh kayu nya..

    BalasPadam
  2. @shida barang lama memang kukuh2 belaka..dibuat dr kayu yang berkualiti...x mcm perabot skrg...tak tahan lama...

    BalasPadam
  3. betul2..almari opah aku tu pintu pun tak tercabut...umah aku ni pintu almari tahan 5 tahun lepas tu dah mula longgar

    BalasPadam
  4. @shida pintu lemari org lelama cemana ble kukuh kan? padahal berat..aku pun lupa nk cek. Tapi, pintu lemari skang (kat umh aku la) jenis yg mcm masukkan kat lubang tu je kan..bila kn panas yg lama rasanya lubang tu mengembang..cpat la pintu tu tercabut dr sel dia...hampeh.

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..