Pages

10 Ogos 2011

Mesin & Kraftangan bulan puasa



Baru kemas bilik menjahit. Dah kemas pun barang still penuh. Highspeed antik aku tu sudah 3 tahun x gerak. Sejak pindah ke rumah sendiri ni, aku just letak bawah tangga. Dengan minyak sudah tumpah masa proses angkat turun lori dulu. Aku x pernah dah guna. Selama ni aki just guna portable Janome tu je.

Baru-baru ni, aku angkat balik mesin ni masuk bilik. Mesin ni berat ya amat ye. Motor dan body dia mmg gile berat. Kalau angkat time mengandung confirm gugur! So, aku angkat dgn en somi..




Aku lupa, skru penekan tapak mesin ni patah. 3 tahun.. Bila aku nk cuba jahit mesin x boleh jalan. Maka, baru la terhegeh hegeh mencari sparepart. Risau gak aku kalau2 kedai x jual. Sebab mesin ni agak antik modelnya. Pusing satu KB, x jumpa kedai yg aku beli mesin ni dulu. Dah pindah..

Sampai lah aku jumpa Budi Alam Trading. Lagi best cawangan dia di Wakaf Bharu je, dkt dgn rumah..

Last dpt gak benda ni dgn harga RM15.




Janome 2049 beli pada harga RM1890 tam silap aku... Sudah 3-4 tahun juga usianya.. Banyak jasanya pada aku menjana income.

Ok, cuci mata hasil kraf Sew Addict.
























- Posted using BlogPress from my iPhone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..