Pages

26 September 2011

Deko laman Inggerisku.{Basikal Buruk}

Basikal lama jangan dibuang. Hehe dulu serabut kepala memikirkan ada dua buah basikal yang dah berkarat. Berkarat kalau dinaiki hari- hari tak apa juga. Ini tidak pun. Yang besar tu, suami belikan untuk Aleeya masa umur 3/4 tahun gitu. Yang kecik tu masa Aleeya setahun lebih, masa tu Zulaika x lahir lagi. Naik?? Nan hadooo dulu rumah teres, main dalam rumah je sbb sofa, meja makan pun tak ada. Memang lapang lah. Sampai dinding calar-calar hitam coz kena getah handle dia.

Than bila pindah rumah sekarang, aku letak belakang rumah je sbb x ada space dlm rumah & menyemak je mata menengoknye..

Selalu fikir nak buang ke mana la basikal tu. Nk jual timbang pun bukan senang lori kutip brg karat ni lalu..

Nasib baik Kak Intan bagi idea pasal basikal lama anaknya yang di cat putih kemudian dihias bunga. Letak di depan rumah. Wah! cantik gitu... kreatif & lain dari yang lain.

Macam gambar bawah, di pokok tu.. Macam itu ler aku nak buat.. Gambar tu orang putih la buat.. basikal dorang lagi nampak antik kan... Kalau lagi lama, lagi berkarat...lagi cantik.

Ada dua buah basikal karat.. Boleh la guna. Tinggal nak cat dan cari pokok bunga yang sesuai je lagi... Cat warna apa ek? putih.. hijau? ececeh....

Mood rajin datang ler... Nak mengecat ni.. Itu pun aku la yang buatnyer... esok kalau cerah, cat ada...boleh la on.




nak buat macam ni....



basikal kecik. Pale tu nak cat juga.. recycle je dari baldi orang buat rumah angkut simen dlm tu..hehe


basikal ni ler..beli sesaje...berkarat suda..tayar pun sudah pecah.... ni letak di belakang..nanti hias2 la dgn bunga...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..