20 September 2011

Setelah 4 tahun, baru ubah position mesin jahit


tada!!! nak tunjuk markas perang kita!! kat sini ler berniaga online. kat sini ler menjahit.. kat sini ler marketing.. kat sini ler mengait... kat sini ler 'stor'.

Semak kan.. kemas cemana pun tetap macam tu juga.. hua hua hua.. nak buang sayang... simpan je le selagi tak berkulat. Dulu area ni mesin jahit besar tu duduk. Sebab tak de cahaya, cahaya lampu pun tak sampai, mata jadi cepat penat. dah ler rabun. So, tarik kabinet ni ke sini.. makin semak sebab ari tu letak rak gantung tempat butang & alatan jahitan tu nampak lapang sket, dah letak kabinet, jadi padat.. ah gasak ler..... Kabinet ni ada kain2... kain dah lama 4-5 tahun punye pun adooo....



Mesin besar dah duduk depan tingkap. Dulu depan tingkap tu meja potong kain tu. Sebab masa mesin besar di abaikan, letak bawah tangga. Mesin portable Epal tu letak atas meja tu.. so terang ler kalau menjahit. Sekarang dah tak suke guna portable tu sebab kurenggg. Rasa tak feel menjahit.. kalau mula2 belajar jahit ok ler portable ni sebab tak laju kan... mesin besar tu mmg tip top ler... nama pun mesin industri... padat!!! Tengok, mesin portable pun dah lepak bawah meja.. guna kalau jahit kraf atau berkaitan benda kecik-kecik ok lah.



Area rak tepi dinding. Hat ni macam-macam ada.. buku, pinggan mangkuk, tupperware, barang jualan.. macam-macam la ada.... Ada satu lagi rak besi tepi dinding tepi pintu masuk... itu letak barang jualan dgn mesin tepi juga letak printer.
Semak juga.. dah susun, tapi bila keluarkan barang... sepah balik..

Tapi ok ler... ada gak tempat 'sarang' kan.... kalau dulu atas meja makan je.. susah nak buat kerja.... Terima kasih suamiku kerana bagi bilik ni buat tempat persendirian..heh heh heh

2 ulasan:

  1. aishhhh sama la kite..cik sue guna masa terdesak nak balik kg je mesin portable ..ehehehe mesin industri mane leh hangkut melainkan cik sue pakai kontena tak pun bas ke eekekeke...mane leh lawan yg industri..laju kemas n sangat puas hakhakhak hingakan portable d anak tirikan..ehehehe

    BalasPadam
  2. haha betul tu cik sue.. rasa mcm nk jual je..tp sayang la pulak... biar la dulu berbungkus di bawah meja tu...terdesak sangat nanti baru la belai2 manja kan..

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..