19 Oktober 2011

Its' Rainy at my garden...



Sudah dua hari hujan... kite pun baru je nak menternak pokok-pokok bunga semula.. harapnya dapatlah garden macam orang putih tu... tapi kan, kite ni selalu la gi jalan-jalan... takut pokok kita mati je.. maka, kita pun tanam pokok yang tahan lasak. Tak payah nk siram sangat... tak payah nak dibelai manja sangat..

Antaranya Japanase Rose ni.. tahan lama kau... letak je tengah panas.. nanti keluar la bunganya..



Siapa tahu apa nama pokok bunga gantung ni? Kite berkenan dengan pokok bunga ni masa tengok di Hari Penternak hari tu.. cantik pulak.. Kite pun beli di nursery dengan harga RM8 sepasu. Lebat kan... dapat less dari RM15.

macamana nk biak pokok ni? Keratan batang ke?? belum pernah cuba lagi.....



Japanse Rose kesayangan kite. Paling senang jaga.. campak je dalam pasu hidup je dia.. nak kumpul semula ni. Dia ada macam-macam warna dan spesis...bunga warna-warni memang cantik kalau dapat ni....


Pokok Siti Zubaidah... pokok kembang 3 bulan atau nama saintifiknya Hydrangea baru kite dapat di nursery... dulu ada tanam, tapi dah mati.... pokok ni manje... banyak minum air... kena siram selalu... bunganya akan berubah warna mengikut jenis baja yang kita letak.. biasa warna purple..tapi boleh dapat warna pink juga.... harap kau tumbuh subur ya Hyrangea ku....



Coretan,
Fizan Wan Pani

post signature

1 ulasan:

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..