30 November 2011

Pekan kecil Sungkai, Perak

Yey!! Balik kampung!!!

Bukan senang anak cucu Wan Pani berkumpul semua.. Time raya pun tak tentu lagi dapat kumpul semua.. Cuti kali ni ada semua anak-anak Wan Pani.

Sambil meraikan kejayaan adik bongsu aku dapat 5A dalam Upsr dia.. Kami makan makan... Masak masak.. Borak borak.. Melayan pekik riuh rendah cucu Wan Pani yang bingit dari pagi sampai ke malam.. Memang meriah!!!

Balik dari kampung, singgah sekejap di pekan Sungkai.. Dekat 11 tahun kut aku x jejak kaki ke situ.. Stesen bas pun dah nak pupus.. Ada bas lompat ke Bidor je kut.. Bas Hap Haik tu.. Nostalgia betui.. Dulu penuh bersusun bas Mogah di situ.. Ramai rakyat menunggu bas membawa ke destinasi lagi-lagi setiap Ahad. Kan ke ada pasar pagi di Sungkai tu....

Kenangan indah masa kecil...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..