14 Disember 2011

Tomato oh Tomato


Teringin mencuba menanam pokok tomato pulak. Pagi ni aku dah buat batas tak berapa besar. Ada dalam 3 kaki kut. Tanah pun bukan lah besar mana... Sebab tak nak membiarkan lama, aku campak je semua benih yang ada atas tanah.. Hidup tak hidup belakang kira, sebab dah beli benihnya kan..

Kalau tumbuh dan berbuah...huuu makan tak habis ni.... jenuh la makan berulam tomato ni nanti... 

Pokok timun yang disemai sekian lama dah nampak hasilnya.. walaupun kali ni kurus berbanding dulu, ada juga ia mengeluarkan buah.. sudah nampak tadi... Apa silapnya? Aku tak gembur tanah dan tak letak baja pun.. Itu sebab pokok timun aku kurus kali ni... Tapi makan timun hasil tuai sendiri memang best!!

Jika tumbuh tomato ni, aku update lagi... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..