Pages

16 Mac 2012

Kek Kukus Zaimaa di rumah mak - Perak

Serius, sudah 3 tahun aku tak buat kek... mood rajin memang tak ada langsung. Kelmarin masa di rumah mak kesian dengan anak-anak aku cari bahan keliling kampung.. tak ada you!! biasa ler kampung, siapa le nak buat kek..kena cari kat bandar la... so, aku cari apa yang ada... serbuk KOKO tak ada..aku ganti MILO jek... 

resepi kek kukus zaimaa boleh search google ek.. kek ni memang senang gila buat.. 

lagi best, kalau kat rumah mak, segala alatan termasuk kukus paling besar tu ada.. tu yang aku suke.. kalau kat rumah aku, pengukus kena pakai kuali sebab dapur ku bukan guna gas. guka karen ni mmg leceh tul la... guna dapur karen ni ada baik/buruknya..huuuuu


Kukus dalam masa 45 minit je..masak terus kek kukus aku.. warna tak segelap pakai KOKO powder kan...sebab aku guna MILO...kadar gula pasir aku kurangkan.. so rasa dia tak berapa manis.. memang taste parents aku la - TASTE ORANG TUA tak suka manis...

Dengan tunjuk ajar kawan-kawan WHATSAPP, aku guna baki MILO tu buat topping... masukkan dalam peti ais kasi sejuk dan keras sket, siap boleh makan.. tak sempat keras pun topping, adik aku dah mai dapur nak makan.. Topping rasa manis sket, lawan dengan kek kurang manis, mmg SEDAP!!!

tak pernah aku buat kek, petang tu juga HABIS - syukur Alhamdulillah semua suka.... ngeh ngeh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..