4 Januari 2015

Banjir Besar di Kelantan (27.12.2014 Sabtu)

Sabtu 27.12.2014 

Bangun pagi tengok air dah makin surut. Pagi-pagi lagi dah terjaga. Malam tadi tido kat ruang tamu lagi.. Bising dengan bunyi suara orang (jiran-jiran kami) yang dah mulai balik rumah. Bawa bawang mereka. Angkut dlm plastik hitam dan kotak-kotak. 

Lihatlah kesan keladak. ni baru kat luar.. orang lain lagi teruk... sedih.... aku tau sangat macamana rasa cuci rumah.. memang demam! demam urat! angkat berat lagi... dah pernah rasa..tak sanggup rasanya kalau kena lagi.. aku tak boleh bayangkan... aku fikir, kalau air masuk rumah..kena cuci..aku memang nk cuti mengajar zumba 2-3 bulan gak kot.. nk rest.. tak masuk air ni pon letih kemas balik yang mana aku campak2 je barang tu... huhuhu

Malam Sabtu ni, laki aku ajak cari makanan. kot ada kedai buka... pertama kali keluar...banyaknnya kereta di luar sana. Terdapat juga mangsa banjir duduk termenung di kaki lima kedai2 Bandar Baru Pasir Pekan tu...penuh orang di Hais, Esso dan Petronas Bdr Baru Pasir Pekan. Begitu juga mangsa banjir di Sekolah Rendah Pasir Pekan. Ini sekolah anak aku..aku pun pikir, kalau air naik..laki aku tak balik lagi..aku nk lari ke situ je..huhuhu

Jambatan Sultan Yahya Petra masih lagi di tutup.. kami sekadar melihat keadaan rumah yang masih di genangi air..air sungai yang masih tinggi... ramai orang berkhemah di tepi jalan.. buat U-Turn dan cari barang makanan kering di Caltex. Ada lah sikit buat alas alas perut budak2.. aku tengok air macma tasik belakang Caltex tu..huuuhu



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..