26 April 2010

Char Koe Tiaw... Tiawwww punye!!


Menu ntah bile....minggu lepas punye.... aku masak petang la juga...haha asal petang je ada la macam-macam mee aku masak.... malam aku ske masak yg senang...sekali harung campak dlm kuali... janji sedap!

Tapi, time aku masak char koe tiaw ni, incik asben ku tak lalu makan...katanye nak demam....heh! Seb baik tak demam teruk...demam sekejap je... dan nasib baik ada yang nak makan...kalau tidak, kirim sama itu mr.tong sam lah.

Aku plak makan sket..biasa la, tukang masak mane makan byk...dah kenyang hidu bau..... tp pedas le..... guna cili boh 3 sudu. Biasa 3 sudu tak rasa apa pun..agaknya cili kering yg digunakan tu jenis yang pedas.... berasap juga la mulut telinga.... dah la masa ni panas.....berbahang-bahang...habis gak ler sebotol air oren sejuk dalam peti ais.....

Udang tu dah lama beli...keras kan saja dlm peti ais. Udang saiz M. Aleeya pun dah tak berapa nk makan udang..jemu kut. Kadang-kadang masak menu yang memerlukan udang, sedap kan....

tapi char koe tiaw ni kalau letak kerang lagi sedap kan............ tp aku malas betul ler beli kerang...beli kat Tesco, ntah bila pulak nak masak...simpan dlm peti ais lama-lama bukannya sedap. Dia kalau nak sedap, ada keinginan nak makan, terus gi pasar beli...balik masak. Baru sedap.




Coretan,

Fizan Wan Pani

post signature

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..