15 Mei 2010

Mini Pizza Sosej & Ayam



Dari minggu lepas si Aleeya dok mengungkit nak pizza..... seminggu tu gak bernanah telinga aku dok dengar dia tanya bila aku nak buatkan dia pizza...dia nak makan pizza...bla bla bla....

Kisahnya, masa gi Tesco minggu lepas memang aku ada ambil topping mozarella cheese tu..dia nampak...dia pun dah tau apa kegunaan benda alah tu.... tu yg dok ungkit je bila aku nak buat.... hu hu..

Pagi-pagi lagi,disebabkan si Izzaty tak nak tido...jam 6 pagi aku dah goreng inti pizza....harapannya aku rajin la menguli doh pizza nanti bila dah cerah. Bukan setakat pizza, aku siap buat laksa lagik! teringin plak makan laksa....macam dah lama, tp baru je seminggu dua kut tak buat laksa.... laksa la paling senang nk masak...semua dah ada...tinggal hiris2 ulam jek....

Si Aleeya bangun tido je dah bukak tudung periuk kuali buat spot cek aku masak pe.. tunggu doh/kulit pizza naik dulu, dekat jam 1 petang baru siap 2 keping pizza mini berintikan sosej dan ayam tanpa sayur.... kalau tanpa sayur ni, cepat je dorang ni makan.... tak ler sakit mata aku tengok dorang dok korek-korek sayur buang tepi...... tinggal sekeping ni, malam la kut makan..tak pun esok aku panaskan utk buat sarapan.....kalau gini jenis sarapan dorang, laju la makan.....


Coretan,

Fizan Wan Pani

post signature

2 ulasan:

  1. pizza..sempoiii..hehehe..anak anak tepaksa ibu nya turut kan..

    BalasPadam
  2. izahDaud~dulu dorang kecik lagi..mmg tak makan sangat benda2 cenggini..sejak dah sekolah, selera mkn makin tinggi...sejuk sket hati bila tengok ada yg nak makan apa yg kita masak...kalau dulu,mak dorang je la kn habiskan...tu pasal berat naik!

    BalasPadam

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..