Pages

4 Mac 2013

Trip To Bangkok - LCCT to Bangkok Day 1

Jam 7.30am aku dh gerak dari rumah adik ke LcCT. Ingatkan aku paling awal. Rupanya dorang semua dh sampai jam 8.00am tu dah. Janji depan Marybrown. First time dapat jumpa dorang.. gila happening!
Semua check in dah setel via online. Our sifu yang uruskan haha. Standby our pasport only. Aku dengan KakNat backpack je. Doranf bawak luggage siap nk borong pokok haha. Aku dgn KakNat dh beli xtra luggage balik nanti. Niat tu nak cari beg Thai hok murah tu je sumbat barang kalau la ada beli...
Masa cek Kastam Malaysia. Ok tau dry food mcm megi..serunding tu lepas. Scan x detect pun. Putih je. Megi pun tak nampak. Aku cuak gam sbb x kuarkan tumpang beg Kak Anom masuk flight. Ok la happy serunding yg mahal tu mampu di makan nanti..
Flight berlepas jam 10.30am. Lambat la... ramai orang. Kapal terbang pun beratur panjang. Banyak penerbangan pagi tadi...
Perjalanan selama 2jam lebih. Sempat nap dlm flight. Cuaca mendung je nampak.
Hoyehh stewardes AA Thai lawa lawa ok... mmg sedap cuci mata hahah...
Jam 1.0++ pm flight selamat mendarat. Kami di bawa dgn bas AA ke pintu ketibaan. Jauh juga menapak masuk ke pemeriksaan International. Ada isi form masa dalam flight. Kita kena berdiri molek molek ms kastam cek paspot dan cop tu. Imbasan wajah anda mesti tepat dan sama mcm dlm paspot.
Lengang je suasana dlm Dong Muang Airport Bangkok ni... toilet bersih... ada disediakam air sejuk dgn cawan kertas kon di luar tandas. Aku yg sedia tekak dh kering hadap 5-6kali tuang minum air. Wallah!
Kami ambil teksi dengan caj 100THB dr airport to Glow Hotel Pratunam. Hotel ni member kitorang yg booking. Emm taste org ada-ada hokey. Hotel berbintang bintang. Tp sbb manager hotel kawan dia, dpt le less. Kalau tak de less, huwaaa rela ku cari hotel bajet semalam rm60/2org hahah
---

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen berhemah dari anda amat di hargai... terima kasih..